Nekaj dejstev, zakaj smo 1. 2. 2024 govorili o zeleni karieri?
- S temo “Moja zelena kariera” se odzivamo na svetovni premik k okolju prijazni in trajnostni prihodnosti.
- Vse več se govori o ekološko pridelani hrani, recikliranju odpadkov, eko modi, čisti ali alternativni energiji, ne nazadnje se tudi podjetja trudijo biti čim bolj zelena. Zato so že zdaj in bodo tudi v prihodnosti zeleni poklici logična posledica in med bolj iskanimi pri delodajalcih. Celotna družba se bo morala prilagoditi načinu razmišljanja, ki bo spodbujal odgovornost do okolja. To bo vplivalo tudi na področja, kot so trženje, komuniciranje in družbena odgovornost podjetij, ki bodo v ospredje postavljale trajnostne pristope in izdelke.
- Na Gimnaziji Ptuj že nekaj let dijakinje_dijaki, zaposleni in še posebej članice Kluba globalnega učenja pozivamo in delujemo tako, da spodbujamo, nagovarjamo k trajnostnemu načinu delovanja v šoli in doma. Naj spomnimo: Peticija za 0 plastike v šoli (2x), akcija za dan brez nakupov, delavnica Otok x, Teden globalnega učenja …
Ambasadorke in ambasador NKD 2024, Nika Črnjavič (3.u), Nika Sitar, Lara Lah (4.u), Vita Irgolič, Tamara Slanič (4.c) in Sandro Čeh (4.š) so se poglobili v tematiko in pripravili vsebinsko bogato in zanimivo delavnico za celotno generacijo 3. letnikov.
Predstavili so temo trajnostnih poklicev, ki so ključni za zeleni prehod našega sveta, vrstnikom in vrstnicam ponudili priložnost, da ozavestijo kaj so to zelene veščine (kritično mišljenje, kompetence in spretnosti iz GreenComp evropskega kompetenčnega okvirja, prilagodljivost …) in pridobijo znanje, ki jim bo pomagalo pri njihovem poklicnem razvoju v trajnostno usmerjenem svetu.
Zeleni poklici prihodnosti predstavljajo ključno poglavje v razvoju trajnostnega načina življenja. Svet se zaveda nujnosti prehoda k bolj ekološko ozaveščenemu načinu delovanja, kar bo vplivalo na razvoj novih poklicev ter prilagoditev obstoječih. Tradicionalni poklici se bodo vedno bolj prilagajali novim okoljskim standardom. V Sloveniji beležimo 250.000 zelenih delovnih mest, v članicah EU pa 4,2 milijona, cilj je 20 milijonov.
Z metodo globalnega učenja Svet kot jabolko, z bogatim slikovnim materialom, videom in križanko za ponovitev in preverjanje naučenega so pozvali k prevzemanju aktivne vloge pri načrtovanju lastne karierne poti ter soustvarjanju trajnostnega sveta.
Zelene veščine so ključne za našo prihodnost, in le skupaj lahko dosežemo resnično pozitivno spremembo.
Ambasador_ke pa so pridobili tudi izkušnjo vodenja delavnice. Kaj so se sami naučili?
Sandro:
Pridobil sem veliko novega znanja in predvsem sem še bolj ozavestil pomembnost trajnostnega načina življenja. Znanje mi bo koristilo pri nadaljnjem šolanju in kasneje v poklicnem življenju, čeprav je mnogo informacij uporabnih že zdaj. Med pripravo predstavitve sem spoznal, da vsaka minuta šteje, pa tudi vsaka beseda in dejanje. Pri tej aktivnosti sem se prvič soočil z delom v razredu z druge strani pedagoškega procesa, zanimiva izkušnja in nova kompetenca. In kar je najpomembneje: imel sem se odlično!
Vita:
Zelo sem vesela, da sem bila del ekipe za Nefiks karierni dan, saj sem tako kot dijaki tretjih letnikov, tudi sama pridobila novo znanje o zelo pomembni tematiki, o kateri bi morali biti ozaveščeni vsi. Podnebne spremembe so namreč posledica naših dejanj in kažejo vpliv nas samih, na našo prihodnosti in prihodnosti našega planeta, s katerim bi morali ravnati še kako pazljivo in skrbno. S to izkušnjo sem naredila tudi korak k premagovanju mojega strahu pred javnim nastopanjem in sem se spopadla z neprijetnostmi, ki jih ta lahko prinese. Naučila sem se prilagodljivosti in dela pod časovnim pritiskom ter kako se znajti v nepredvidljivih situacijah. Ta izkušnja me je utrdila v spoznanju, da se pot do zelene prihodnosti, začne pri meni, tebi in pri vsakem izmed nas. 🙂
Nika Sitar:
Izboljšala sem svojo kompetenco sodelovanja in javnega nastopanja. Poglobila sem svoje znanje o trajnostnem razvoju in izvedela kar nekaj zanimiv statističnih podatkov o tej temi. Predstavitev sovrstnikom je bila zame pozitiven izziv, zato je bilo vzdušje sproščeno in dijaki so bili zelo sodelovalni. Delavnico bi z veseljem še izvedla.
Nika Črnjavič:
O temi Zelena karierna prihodnost sem nekaj že vedela, a sem se dodatno veliko naučila. Nekatere nove informacije so me šokirale. Zavedam se, da so zeleni poklici že del našega življenja in bodo tudi del naše prihodnosti. Izvajanje delavnice v razredih mi je prineslo izkušnjo, kako je stati na drugi strani učilnice in kako učiti in naučiti sovrstnike . Z Laro sva se dobro organizirali in se ujeli v strukturi delavnice. Bila sem v dvomih, če bo tema zanje zanimiva in, če bova pritegnili njihovo pozornost. Bili sva pozitivno presenečeni. Vesela sem za priložnost , da sem spoznala celotni proces načrtovanja in oblikovanja metod za izvedbo delavnice. Zame je bila poučna izkušnja in bi jo z veseljem ponovila.
Lara:
Ko sem dobila priložnost za sodelovanje, sem najprej malce oklevala, saj nisem bila prepričana, če je to naloga zame. Ker se trudim čim večkrat stopiti iz svoje cone udobja, sem rekla ja. Skrb za okolje me osebno zelo angažira, saj me iskreno skrbi za prihodnost našega planeta. Veliko o tej temi že vem, a vedno je prostor za napredek. Pridobila sem informacije o zelenih karierah in možnostih, da je vsak poklic lahko vsaj kanček bolj zeleni. Motiviralo me je k še bolj kritičnemu razmisleku in iskanju poti, kako je lahko tudi moj vsakdan bolj zelen. Spoznala sem, koliko podjetij ima v Sloveniji že certifikat GreenStar. Izkusila sem, kako je biti v čevljih profesorja, za razliko, kako je sedeti za klopjo. Priznam, da je res moteče, ko dijak vidno in očitno ne sodeluje. Sedaj imam veliko več sočutja za profesorje in različne predavatelje. Ob koncu sem se počutila nekoliko izmučeno, vendar zadovoljno in ponosno, saj sva z Niko, kljub tehničnim težavam, super izpeljali. Ni mi žal, da sem tej priložnosti rekla ja.
Darja Rokavec
Viri:
Nefiks karierni dan(Gradivo za ambasadorje);
www.bodieko.si/zelenadelovnamesta